Under construction...
Přestěhováno, upravte si RSS a odkazy ^^ Header bude... někdy...

pondělí 26. srpna 2013

Natsucon 2013

Obligátní conový loot
Letos se objevila možnost, že by se v letním období mohla konečně vyskytnout ucházející anime akce, tak proč jí nedat šanci, že? A tak jsem se vydal ke konci srpna na divoký západ na Natsucon. Hle dojmy rychle a stručně:

Ubytování:
Nelišilo se od Akiconu, tudíž většina spavců v největším sále (zde "Kinosál"). Co mě překvapilo první noc, když jsem se nad ránem probudil, tak v místnosti panovalo hrobové ticho. Člověka zvyklého na nosohltanové koncerty běžné již v řídce obsazených spacích třídách na jiných akcích to celkem rozhodí :)

Strava:
Dnes už s sebou vozím jen obligátní müsli tyčinky na cestu a spoléhám výhradně na "místní" zdroje. Pizza v Plackárně, tousty z bufetu v atriu. Lituju obsluhu venkovních stánků (hlavně toho s jídlem), neb se nacházeli v dosahu zbraně hromadného ničení nazvaného "skupinový Singstar". Co jsem stihl vyzkoušet nabídku, jídlo celkem fajn (rámen, klobása), točená malinovka taktéž.

Program:
Na začátek bych se zastavil u zveřejňování informací před a během akce. Upřímně nechápu koho jak kdy mohlo napadnout, že program v excelovském souboru je přehledný a "user-friendly". Natsucon naštěstí patří mezi uvědomělé festivaly, které se nebojí použít moderních výdobytků technomagie html. Využití Condroidu už beru jako samozřejmost. Výtku bych měl možná jedinou - chybějící RSS na webu.

V průběhu akce pak návštěvník při vstupu na registraci obdržel jednoduchý přehled programu s anotacemi, případně mohl sledovat hlavní monitor nad vchodem do kinosálu, kde se objevoval i aktuální přehled co běží a bude následovat. Nezaznamenal jsem žádné lapsy, jen historická přednáška Beldaran byla zrušena pro nemoc(iirc).

Co na člověka vypadne, když vezme do ruky Malej dódžin (takový Playbišík MAX).


Lidé na conech
Při srovnání s hintzákovou přednáškou na obdobné téma na jednom z loňských Akiconů neobstojí ani náhodou. A i bez toho žádná velká sláva. Na začátku byl malý pokus o jakousi historii otaku v Japonsku, bohužel spíš zcestný a zavádějící. Následovalo nějaké to škatulkování. Pár vygooglených vtipných obrázků bohužel nestačí, nakonec ani délka nepřesáhla nějak výrazně půl hodinu.

O pokémonech, digimonech a vykrádání nápadů v herní branži
Přednáška mě příjemně nastartovala, měl jsem z ní dobrý pocit a ani chvíli se nenudil.

AMV soutěž
Vyloženě tragického se nic neobjevilo. Nejvíc (a příjemně) překvapilo ambientní počítání oveček a našlo se i pár slibných akčněji sestříhaných kousků (Čingiz - Far End, 2). Na první ročník a vzhledem k účasti slušné.

Jak se stát anime drama queen
Workshop dramatických prvků používaných v anime a jejich předvádění za fidorku. A asi jediné selhání techniky, které stojí za zmínku. Kombinace přehrávače a kodeků z nějakého důvodu převracela video vzhůru nohama k všeobecnému pobavení účastníku :> Věřím, že nasimulovat hentai vítr nebo padající sakury nebude při případné repríze žádný problém.

Příběhy obyčejného autismu
Vzhledem k tomu, že na všechny otázky z anotace jsem mohl odpovědet ne, tak jsem se přišel jen "pobavit" horrorovými historkami z komunit divňáků. Nízkou účast bych si vysvětlil použitým názvem, přece jen autismus si člověk spíš spojí s jeho lékařským významem.

Kristian Hellesund - Manga in Norway: A Failure?
Nakonec jsem oželel Ratmanova JoJoa (jediná má kolize v programu) a využil příležitost seznámit se s tím, jak to vypadá s mangou a komiksy obecně v Norsku. Stotisícový náklad nejpopulárnějšího domácího díla je na zemi s 5 milióny obyvatel slušný výkon. Co mě zaujalo stran mangy, tak celkem briskní vydávání šónen sérií (~40 dílů Ranmy 1/2 za 4 roky). To znamená, že finální díl si přečte i někdo jiný než vaše vnoučata. Na druhou stranu klinická smrt vydávání způsobená prudkým poklesem prodejů mi moc smysl nedávala.  Zajímavé je, že One Piece to dotáhl mnohem dál (40+) než takový Naruto (8). Že by vliv kultury mořského národa? :) Jako bonus jsem si odnesl suvenýr v podobě norské undergroundové mangy, kterou přednášející vydává. Třeba si to jednou s pomocí Google přečtu.

Animované adaptace videoher
Byl jsem už na Neowormově přednášce o francouzské animaci na jednom z loňských Akiconů, tak jsem měl celkem představu co čekat. Mám rád, když přednášející ví o čem mluví a dokáže informace zajímavě předat dál.

Mahó šódžo včera, dnes a zítra
Grek by sice dokázal poutavě přednášet i o rubrice vysavačů deluxe z katalogu elektrických spotřebičů, i tak jsem uvítal konkrétněji zasazené jednoznačné anime téma. Škoda jen časového skluzu a spoileroidního "šlapátka".

X+1 důvod, proč se (nejen na přednáškách) navážet do yaoistek
Hintzu se jal závažnější téma prokládat vtipy, což se mu celkem povedlo. I když to s tím nuceným objevením tumblru mu nevěřím :P Tak jako jednu z minulých přednášek na Akiconu ozdobil tehdy aktuálními českými memy, tak i tuhle přednášku v duchu tématu "upgradoval" reakčními gify. Osobně bych je tam ale nechával kratší dobu a rychleji "překlikával" dál. Co si myslím zaslouží zdůraznění, že yaoistky jsou pořád ještě velmi snadný cíl a do slabších se prostě nekope. Proč si zbytečně hrát na textové kompilátory odpadního českého rádobybulváru?

Tady by asi přišel čas na tombolu, kterou jsem vynechal. Což byla nakonec možná i škoda, vědomostní soutěže já rád (muehehe). Netuším, jak zněly otázky z nejtěžšího okruhu. Sám jsem při nahlédnutí zaznamenal jen "vyjmenujte tři filmy studia Ghibli" a "jak se jmenuje autor knih Norské dřevo, Kafka na pobřeží a After Dark", což je obtížnost super easy. Přesto s tím měli soutěžící evidentně problémy, ehm... Idontwanttoliveonthisplanetanymore.jpg

Japonské adventury pro Nintendo handheldy a O sérii Fire Emblem
Shrnu dohromady, protože mě obě témata zaujala hlavně kvůli mému plánovanému pořízení 3DSka ^^" O sérii Fire Emblem bylo pěkné shrnutí vývoje celé řady tohoto japonského franchise fantasy taktických rpg. I přes lehkou nervozitu přednášejícího zvládnuto s přehledem. Faktografická přednáška jak má být. Yuffie pak do své přednášky zakomponovala i několik ukázkových puzzlů z Profesora Laytona. Nápad super, člověk jen musí změnit navyklé vzorce uvažování a zejména ty kostky mě budou ještě chvíli strašit ze sna :)) Jako nenásilné seznámení s hrou šikovné.

Best of VCA
Chválím výběr. Letos jsem to odflákl a většinu semifinalistů neviděl ^^ Předpokládám, že JCA definitivně umřelo a letos nebude ;_; Možná přihodím nějaké tipy až Nya-chan udělá seznam.

Kde se vzalo Touhou aneb Strašidla s.r.o.
Tóhó Projekt je jedna z věcí, které mě zatím úspěšně míjí, takže informační hodnota přednášky vysoká. Těším se na druhou půlku.

Sbíráme Nendoroidy včera, dnes a zítra
I když se mi obecně většina nendoroidů nelíbí a sám mám jen Hakase, téma mě zaujalo. Hlavně jsem byl zvědavý na tipy ohledně rozpoznávání bootlegů. Sice na conech většinou za podobné věci neutrácím, ale kdo ví, jestli se někde neobjeví nějaká zapomenutá Nano do páru ^^;

Hráči v populární kultuře
Syky vylevlil a velmi dobře zvládá samostatné přednášky. Zajímavé téma s mně většinou neznámými příklady. Teď přemýšlím nad tím, kam by v uvedeném dělení spadal Ošiiho Avalon. Nějaká speciální kategorie? :)

K Jakuze nebo achievementům toho moc napsat nemůžu, protože ani jednoho jsem se neúčastnil. Možná příště ;)

Jak se zdá, z Natsuconu bude letní Akicon (ehm), což je asi nejlepší možnost, která mohla nastat. Lidí bylo akorát, program nečekaně kvalitní, problémy minimální. Překvapilo mě množství prodejců, tři různé stánky s plakáty a plackami (i když nejsem moc plakátový typ). Seznámil jsem se s Ely, které už nějakou dobu stalkuju blog. Po areálu chodil i jeden povedený Finn the Human a také Beemo v nadživotní velikosti ^^ Celkově pěkný konec léta :>

Žádné komentáře:

Okomentovat